תפריט האתר

ספרי להם איך עושים את זה – מדריך לסטורי ברשתות החברתיות

הסטורי בפייסבוק ובאינסטגרם נחשב למילה האחרונה בעולם העדכונים והשיתופים ברשתות החברתיות. כל מי שיש לו מספר גבוה של עוקבים יודע שאם הוא לא שם – הוא פשוט לא קיים ואכן ידוענים רבים עושים שימוש באפשרויות האלה על מנת לשתף את המעריצים והעוקבים שלהם בפעולות שהם מבצעים, בנושאים שנוגעים אליהם וכמובן – בפרסום ושיווק של שירותים או מוצרים. אם בתחילת הדרך של הסטורי חשבו שהוא פונה לקהל צעיר יותר – הרי שכיום כל אחד בעצם יכול להעלות סטורי לרשת, לשתף את החברים שלו בפעילות או נושא מסוים וכך ליצור סביבו קהילה בעלת מכנה משותף רחב ומעניין.

מה זה בכלל סטורי?

בניגוד לפוסט, תמונה או סרטון שהמשתמש משתף בעמוד הפרופיל הפרטי שלו ויישאר שם – הסטורי יכול להיות אותו פוסט בדיוק – שייעלם אחרי 24 שעות ולא ייראה יותר. הסטורי יכול להיות פוסט כתוב, תמונה או סרטון ואפשר לערוך אותו באמצעים פשוטים וקלים לתפעול ולהוסיף אפקטים, תוספות חזותיות על הסרטון או טקסט על תמונה. מי שחבר של המפרסם או עוקב אחריו – יקבל התראה בעמוד הפרטי שלו על הופעת הסטורי אצל אותו חבר. ברוב המקרים הפוסט שיפורסם בסטורי יהיה שונה באופן מהותי מפוסטים רגילים ולכן אנשים ממהרים לבחון את הסטורי ברגע שהם מקבלים את ההתראה על עלייתו לאוויר. סיבה נוספת למהר היא, כאמור – הזמן הקצוב שלאורכו יופיע הסטורי ולאחריו ייעלם.

סטורי מבצע מכירות נעליים

לסטורי יש כמה וכמה יתרונות עבור המפרסם – ראשית, הסקרנות שהוא יוצר בעצם העלאת הסטורי, בין אם מדובר באדם פרטי או בדמות מפורסמת שיש חשיבות לתוכן שנראה בסטורי עצמו. בסטורי עצמו אין אפשרות להגיב (בניגוד לפוסטים רגילים) והיתרון הגדול באמת – המפרסם יכול לראות מי צפה בסטורי שלו. במקרים לא מעטים יש חשיבות גבוהה מאד לדעת מי צפה ומי לא. המשמעות האמיתת של הסטורי היא הצצה אל מעבר למה שקורה. לא שיתוף של תמונות מטיול או פעילות, לא פוסט כתוב אודות חוויה אלא החיים האמיתיים כפי שהם נראים באמת.

איך מעלים סטורי?

כל אחד מכיר את עבודת ההכנה שיש בעת הכנת פוסט – ללא קשר לתוכן שלו, לפני שהוא מוכן לעלייה לאוויר. ברגע שהפוסט מוכן והכותב רוצה להעלות אותו – ברגע שילחץ Share – הוא יישאל האם הוא מעוניין שהשיתוף יהיה לעמוד הרגיל שלו או לסטורי (הסבר קצר ותמציתי יופיע מתחת לכל אפשרות על מנת לסייע בהבנה למי שפחות בקיא במונחים או שלא מכיר את אפשרות הסטורי). שנייה לפני שתבחרו להעלות את הפוסט לסטורי שלכם – בדקו – האם תייגם את מי שמופיע בו? האם סימנתן היכן, גאוגרפית, אתם נמצאים? האם הוספתם תגיות (האשטאג) חשובות? האם הוספתם אלמנטים ויזואליים צבעוניים שמושכים את העין ויגרמו לעוקבים שלכם להיכנס לצפות? ברגע שהסטורי מוכן סדרה קצרה של לחיצות – והופ – הסטורי באוויר.

סטורי מבצע סופגניות לחנוכה

למה חשוב לשים לב כשמפיקים את הסטורי?

הסטורי מתאים במיוחד למפרסמים ומפרסמות של מוצרים שצריך לראות אותם ואת ההתאמה ביניהם. פריטי ביגוד, שילוב שלהם עם הנעליים הנכונות, התיק הנכון והאקססוריז המתאימים הם אחד מהנושאים המובילים להעלות של סטוריס על ידי משפיעניות רשת. יש להן עוקבים ועוקבות שלומדים מהן לא מעט ולכן יש חשיבות להעברת מסרים נכונים, חיוביים וכאלה שתואמים את הנאמר בעל פה. אחד הנושאים הנפוצים שמבוצע על ידי פאשיניסטיות – משפיעניות מתחום האופנה הוא מתן טיפים בנוגע לאופנה, לבוש, התאמה של בגדים ואביזרים וגולת הכותרת – סיבוב וירטואלי בקניון או בחנות האהובה עליה.

סטורי מבצע סופש בסינמול

כשהמפרסמת מסתובבת בקניון ומתעדת בסטוריס את מה שהיא עושה, היא גם תשתף בשיקולים שלה לקנייה של פריט זה או אחר, תספר למה היא בוחרת בפריט זה על פני השני, תשתף אודות טרנדים שאולי העוקבות שלה לא מכירות ובסופו של הסיבוב – תראה להן בדיוק איך היא נראית עם הפריטים שקנתה. מדובר בהזדמנות מצוינת לבחור דווקא את הפריטים שהלקוחות לא נוהגות לבחור, שנראים להם גדולים מדי, קטנים מדי או נועזים – ולהראות את ההבדל שהם עושים במערכת לבוש כזאת או אחרת. המשפיענית תוכל להדגים איך היא מסתובבת בקניון, לפי מה היא בוחרת את החנויות ותספק את התחושה החווייתית של הגעה ורכישה גם יעילות וגם מהנות.

שתפו: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
נועה מלמד

קוראים לי נועה מלמד ואני אוהבת לקרוא והמון, כרגע אני סטודנטית לתקשורת וחולמת יום אחד להיות עיתונאית. ביום יום אני מחוברת באינפוזיה ל mako, saloona , instagram ו pinterest ובלילות אני אוהבת לצאת אבל בעיקר לצפות בטלוויזיה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *