תפריט האתר

מדריך לפאשניסטה: כך תייצרי פוסטים ויראליים בפייסבוק

לעיתים קרובות אנו שומעות, קוראות או נחשפות לתכנים, תמונות או פוסטים שהפכו להיות ויראליים ותוהות כיצד זה אפשרי. ובכן הרשי לנו לספר לך שאין לזה שום קשר למזל של מתחילים. ברגע שתביני מהו הטריגר ותכירי את הטכניקות של הפיכת תוכן למשכנע וויראלי, תקבלי טונות של לייקים, עוקבים ושיתופים. איך תעשי זאת? באמצעות הטיפים הבאים.

קודם כל חשוב להבין: מהו תוכן ויראלי?

תוכן ויראלי הוא חלומה של כל פאשניסטה צעירה: המילה ויראלי מתייחסת לתוכן המופץ במהירות רבה ברחבי האינטרנט ממשתמש אחד למשנהו. או במילים אחרות: לתוכן כל כך נהדר עד שהוא מופץ ברשתות החברתיות ממש כמו וירוס. אם זוהי המטרה שלך, עליך לשים לב לכל הפרטים הקטנים, לחשוב בצורה אסטרטגית וממוקדת מטרה ולהבין, כי במידה רבה איכות העבודה שלך היא זו שתקבע עד כמה שהפוסט או התמונה שהעלית תזכה לשיתופים.

זה לא יקרה בן לילה

אם רוצים לגרוף כמות גדולה של לייקים ועוקבים יש לקחת בחשבון שמדובר בעבודה לכל עניין ודבר. על מנת שהפוסטים יצרו עניין וימשכו קהל גדול של עוקבים עליך להיות כמה שיותר עקבית כדי לראות את התוצאות הרצויות. עם זאת ברגע שתלמדי ליצור פוסט בעל ערך לא תצטרכי להתאמץ כל כך הרבה, כי כבר תהיי על הגל בדרכך להפוך לכוכבת רשת אמיתית.

ספרינג, צילום: שירי וינצר

הכירי את המדיות בהן את מפרסמת

אם את רוצה להעלות פוסטים הקשורים לאופנה ולהפוך לאייקון בתחומך, עליך לדעת בדיוק כיצד פועלות המדיות החברתיות בהן את מפרסמת. אינסטגרם למשל מבוססת על תמונות, כך שהתמונה שאת מעלה חשובה אך גם חשוב לתייג אותה נכון כדי שתגיע לקהל יעד רחב. אותו הדבר עם פייסבוק. לכל מדיה חברתית יש את החוקיות שלה והדרך שבה הדברים עובדים ולכן חשוב לעשות שיעורי בית לפני שמתחילים. קחי לדוגמה את ערוץ היוטיוב:

שמרי על כמה שיותר גיוון

אם את מחפשת להפוך לכוכבת רשת בתחום האופנה עליך כמובן להיות מעודכנת אך גם חדשנית בתחומך. העלי מדי יום אאוטפיט שונה ושתפי פעולה עם מעצבים או רשתות מוכרות כך תוכלי למשוך את העוקבים שלהם. על פי נתונים עכשוויים המשתמשים ברשתות החברתיות נמשכים יותר לפוסטים עם תמונות לכן כל פוסט שאת מעלה, חשוב שתתלווה אליו תמונה תואמת.

סריג ארוך של תמנון. צילום: שירי וינצר

לשלב סרטונים של שופינג בזמן אמת

הן פייסבוק והן אינסטגרם מאפשרים להעלות סרטונים ונותנים לך לספר את הסיפור שלך. בפייסבוק את אפילו יכולה להופיע בשידור חי. לכן נצלי את הפלטפורמות האלו והעלי סרטונים של עצמך עושה קניות או מסבירה לצופים כיצד לשלב בין ביגוד לאביזרים, איך ליצור את הסטייל שלהם או כל רעיון אחר שתרצי.

אל תוותרי על צילום מקצועי

בכל מקרה אסור להתפשר על איכות הצילום. לידיעתך מפורסמים שוכרים את מיטב הצלמים על מנת שיצלמו אותם, כדי שהתמונות שמעלים יהיו כמה שיותר איכותיות, יצירתיות ואופנתיות. לכן גם אם אין לך צלם לשירותך, וודאי שהתמונות שאת מעלה מצולמות ברמת איכות גבוהה וככל שהן יהיו יצירתיות יותר ותושקע בהן מחשבה, מה טוב.

אקססוריז מגולף אנד קו. צילום: שירי וינצר

תשקלי לשלב כתוביות

האדם הממוצע קצר בזמן ורוב האנשים מרפרפים על הפיד. לכן גם אם כרגע העלית סרטון שהוא שיא העניין, לא בטוח שהצופים יכנסו אליו באופן מידי. אם את רוצה למשוך יותר ויותר צופים אל הסרטון שלך הטריק הוא לשלב בו כתוביות ואף יש תוכנות שמאפשרות לך לעשות זאת בקלות. יש לציין שפעולה קטנה כזו עשויה לעשות שינוי גדול כי היא גורמת לצופים להבין במה עוסק הסרטון בכמה שנית בשלב הרפרוף.

שימי לב מה עובד

ישנם פוסטים אשר עובדים למן הרגע הראשון, בעוד שאחרים לא זוכים להתייחסות. אם את רוצה שהתוכן שלך יהיה ויראלי עליך לשים לב מה עובד ומשם להמשיך. קחי בחשבון שכדי שהתוכן ישותף, עליו להיות ראוי להיות משותף, כלומר הוא צריך לפתור בעיה מסוימת, לשפר את החיים של הקורא, לספק לו מידע בעל ערך, או פשוט להיות טוב באופן כללי. אם הפוסט שלך לא יעשה זאת אף אחד לא ישתף אותו במדיה החברתית.

לסיום, חשוב להבין שלא מדובר במדע מדויק, כי אם בניסוי וטעייה. ככל שהפוסטים שתעלי ישקפו אותך ויציגו את מי שאת באמת, יהיו מעניינים, יתנו ערך מוסף ויפנו אל הרגש של המשתמשים, כך הסיכוי שהם יהפכו לוויראליים יגדל.

שתפו: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
נועה מלמד

קוראים לי נועה מלמד ואני אוהבת לקרוא והמון, כרגע אני סטודנטית לתקשורת וחולמת יום אחד להיות עיתונאית. ביום יום אני מחוברת באינפוזיה ל mako, saloona , instagram ו pinterest ובלילות אני אוהבת לצאת אבל בעיקר לצפות בטלוויזיה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *