תפריט האתר

לקראת אוסקר 2017 – הימורים, השערות ופרשנות

אני לא יודע אם שמעתם, אבל ביום ראשון הקרוב מתקיים האוסקר. במשך הלילה שבין ראשון לשני הטקס הכי גדול בעולם יעזור לנו לסכם את שנת 2016 בקולנוע, שנה לא מאוד מדהימה בהרבה מובנים, ולא דווקא קולנועיים, שהגיעה לסיומה לפני חודשיים. ייתכן מאוד שהשינויים הפוליטיים שעברו בארה"ב ישפיעו בצורה כזו או אחרת על פרסי הקולנוע, אבל רצוי להתייחס לאוסקר כאסקפיזם. זה בכל זאת רק קולנוע ואלו פרסים שניתנים על ידי קבוצה מאוד ספציפית של אנשים, שאמנם ברוב המקרים בוחרים לתת יותר במה לסרטים שדנים בנושאים סוערים, אך הם עדיין פה בשביל לחגוג קולנוע, שאמור להיות בריחה מהמציאות.

בשבילי האוסקר הוא כמו יום חג. הוא מהחגים האלו שאמנם נמשכים רק יום אחד, אך ההכנות אליהם נמשכות מספר חודשים טובים. ההכנות, במקרה הזה, הם צפייה בסרטים המועמדים, מעקב אחרי הפרסים האחרים המחולקים בהוליווד במהלך התקופה והכי חשוב, הימורים – שזה בעצם מה שנעשה בכתבה הזו. הימורי אוסקר, שלי לפחות, הם שילוב של כמה פקטורים משמעותיים: החלק הכי קטן במשוואה הוא הדעה האישית שלי בנוגע לסרטים. לצערי, האוסקרים לא נותנים את הפרסים לסרטים שאני הכי אהבתי. אם אני הייתי זה האחראי על המועמדים, הרשימה הייתה נראית שונה מאוד. אך בכל זאת דעתי משנה משהו בהימורים, והעובדה שצפיתי בסרטים נותנת לי אפשרות להבין על מה בעצם הם מועמדים. אני יכול לנסות לחשוב על כל הסרטים שראיתי בראש אחר, כזה של מצביע אוסקר, וככה לנסות להבין מי הסרט המועדף עליו, מה שמוביל אותי לנקודה השנייה המשפיעה על ההימורים שלי – מה הם הסרטים שזכו בשנים קודמות. האם יש סרט שזכה בעבר ודומה באופן מפתיע לסרט שמועמד השנה? האם יש שנה שבה הקרב בין השחקנים הראשיים היה דומה? בהימורי האוסקר אנו מנסים לקלוע לטעם של קבוצת אנשים, ומה יותר טוב מזה שיש לנו 89 שנים של הוכחות למה בדיוק הטעם שלהם? כמובן, בהימורים של שנת 2017 אני לא אקח בחשבון את דעת האקדמיה לקולנוע בשנות ה-50, כי היא תהיה שונה לחלוטין, אבל הפרסים שחולקו מסוף שנות ה-90 ועד שנה שעברה הם אינדיקציה טובה לטעם שלהם השנה.

אוסקר 2017

החלק השלישי, ואולי הכי חשוב, אך הכי קשה להבנה, הוא הפרסים האחרים. האקדמיה לקולנוע, המחלקת את פרסי האוסקר, מורכבת מאנשי קולנוע מכל העולם בתפקידים שונים ומשונים. כמעט כל השחקנים והבמאים שאתם מסוגלים לחשוב עליהם, גם ישראלים, הם חברי אקדמיה ובעלי זכות הצבעה, ואיתם גם רוב הצלמים, מפיקים, עורכים, תאורנים, נערות מים העובדים בעולם. בשביל לעבוד בעבודות האלו בתוך ארה"ב, אתה צריך להיות חבר גילדה של התפקיד המסוים שלך. נניח, בשביל לביים סרט בארה"ב, חובה עליך להיות רשום בגילדת הבמאים, האחראית לזכויות שלך בתור במאי. אותו דבר לגבי שחקנים, מפיקים וכ'ו. הגילדות, בנוסף לשמירה על זכויות החברים בה, אוהבות גם לחלק פרסים אישיים למצטיינים באותה שנה בתפקיד שאותן הן מכסות, והחברים בה הם זכאיי הצבעה. בגלל שאוכלוסיית המצביעים, נניח, בפרסי גילדת המפיקים חופפת עם המפיקים המצביעים לאוסקר, אפשר להניח שדעתם לא השתנתה יותר מדי. הגיוני מאוד שהשילוב של כל האוכלוסיות בהצבעה באוסקר יעשה קצת בלאגן בזוכים בפועל, אבל לפי שנים קודמות, זה לרוב נשאר זהה לפרסים האחרים שכבר חולקו.

והדבר הכי חשוב, בכל הימור בעצם, זה אינטואיציה. לא משנה כמה הסתברויות אני אחשב וכמה פרסים אחרים אני אכניס למשוואה – אם אני לא מרגיש בלב שזה מי שינצח, אני פשוט לא אהמר עליו. לרוב, זה מה שגורר אותנו אחורה, כי ייתכן מאוד שבהמשך אני אתן הימור שמתעלם מהאופציות ההגיוניות ואלך עם מה שהראש שלי אומר, רק בשביל שבלילה הטקס אני אגלה שההיגיון הוא זה שניצח. אולי אני אהיה עצוב שלא הלכתי לפי ההיגיון, אבל בסופו של דבר אני לא יכול לא להמר על מה שאני חושב שיקרה, כי זה בעצם הימור – מה שאני חושב שיקרה.

אז אחרי כל ההקדמה, אלו הדברים שאני חושב שיקרו בטקס האוסקר ה-89 בשבוע הבא. כלומר, מעבר לבדיחות על דונלד טראמפ. וואו, יהיו כל כך הרבה בדיחות על דונלד טראמפ… אולי אני אוותר על הטקס השנה?

הסרט לה לה לנד

הסרט הטוב ביותר

היי, תראו איזה קטגוריה עיקרית מרשימה יש לנו השנה. 9 סרטים שרובם סרטים טובים באמת. "המפגש" ו-"לה לה לנד" הנהדרים, "אור ירח" ו-"מאחורי המספרים" החשובים, "באש ובמים" ו-"הסרבן" האקשניים, "מנצ'סטר ליד הים" הדכאוני, "גדרות" שבאופן מוזר לחלוטין לא הוקרן בארץ, ו-"סארו- הדרך הביתה" שהוא פשוט סרט רע.

בדרך כלל, קטגוריית הסרט הטוב ביותר הכי הקטגוריה הכי קשה. היא מחולקת בסוף הטקס, מכיוון שהיא הקטגוריה הכי חשובה, והיא מורכבת מהמספר הגבוה ביותר של מועמדים. השנה? השנה זה קלללל.

אם "לה לה לנד" לא לוקח את פרס הסרט הטוב ביותר, כבר כדאי להתכונן לחזירים מעופפים.

אין שום סיכוי בעולם שסרטו המקסים של דמיאן שאזל לא לוקח את הפרס. מהשנייה שהוקרן זה היה ברור וכולם דיברו על זה. אמנם חשוב לציין שהבאזז שלו קצת נפל עם הזמן, בעיקר כי אנשים נוטים להתחיל לפתח שנאה לדברים שכולם אוהבים, אבל המעמד של "לה לה לנד" כזוכה אוסקר היה כל כך גבוה מלכתחילה, שגם נפילה קטנה לא תעצור אותו בדרך. ל"לה לה לנד" יש את כל הפרסים החשובים, את כל הבאזז, ואת אהבת הקהל. נכון לכרגע הוא הסרט הכי מפורסם מבין כל המועמדים, וקשה לשמוע על מישהו שעוד לא שמע עליו בהקשר כזה או אחר.

אני אישית מסכים לחלוטין עם הבחירה הזו, מה שהופך את הזכייה המיוחלת הזו ליותר משמחת בשבילי. אבל מה אם לא "לה לה לנד"? טוב, במידה וייפלו השמיים, הבא בתור הוא "אור ירח", שהוא ללא ספק סרט טוב, גם אם אני קצת חצוי לגביו. בכל מצב הנראה לעין, אני אהיה שמח מהזכייה השנה… אבל פשוט אין סיכוי שזה לא "לה לה לנד".

ההימור שלי לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר: "לה לה לנד"

מנצ'סטר ליד הים

השחקן הראשי הטוב ביותר

המועמדים הם קייסי אפלק על "מנצ'סטר ליד הים", אנדרו גארפילד על "הסרבן", ראיין גוסלינג על "לה לה לנד", ויגו מורטנסן על "קפטן פנטסטיק" ודנזל וושינגטון על "גדרות".

קצת אקשן! אם בשנה שעברה הקטגוריה הזו הייתה נעולה לליאונרדו דיקפריו, השנה המצב לא כזה בטוח. אנחנו בסוג של מצב 50-50 עם דנזל וושינגטון וקייסי אפלק, עם יתרון קל לדנזל, אבל זה מסוגל ללכת לכל אחד מהכיוונים האלו.

במשך הרבה מאוד זמן, קייסי אפלק היה המוביל בקטגוריה, ברמה של להכין כבר מראש מקום בארון ונאום זכייה, אבל לצערו נשים שאיתן עבד בעבר התחילו להשמיע בתקשורת טענות לגבי יחס מזלזל שגבל בהטרדה מינית. זה לא עשה הרבה כותרות או הפך לסיפור גדול, אבל זו בהחלט עננה שחורה קטנה שהתעופפה עם קייסי לכל מקום והורידה אותו קצת למטה. השאלה היא כזאתי – עד כמה יהיה למצביעים אכפת. ייתכן שרוב אלו שזה כן אכפת להם יצביעו לדנזל, בתור פשרה, על אף שיש סברה די רווחת שקייסי אפלק נתן את ההופעה הכי טובה השנה ב"מנצ'סטר ליד הים", שאני מסכים איתה לגמרי.

למרות שכרגע זה קצת מסוכן, קשה לי שלא להמר בעד קייסי אפלק, אבל זה לחלוטין יכול ללכת לדנזל.

ההימור שלי לזוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר: קייסי אפלק על "מנצ'סטר ליד הים"

הסרט לה לה לנד

השחקנית הראשית הטובה ביותר

המועמדות הן איזבל הופר על "היא" הצרפתי, רות' נגה על "לאבינג", נטלי פורטמן על "ג'קי", אמה סטון על "לה לה לנד" ומריל סטריפ על "פלורנס פוסטר ג'נקינס".

הקטגוריה הכי חלשה השנה, ללא ספק. כפי שאפשר לראות, חוץ ממועמדות של אמה סטון על "לה לה לנד", אף אחד מהסרטים האחרים לא מופיע בשאר הקטגוריות הגדולות. בעוד קטגוריית שחקנית המשנה היא אחת האיכותיות השנה, השחקנית הראשית סובלת מהופעות סבירות במיוחד. טובות, אבל שאין בהן את המשהו מעבר. אני אישית הייתי מוותר על רות' נגה הפושרת ועל מריל סטריפ ומחליף אותן באנט בנינג הנהדרת מ"נשות המאה ה-20" ובהיילי סטיינפלד בת ה-20 מ" The Edge of Seventeen" שלא הופץ בארץ. גם עם מועמדות של איימי אדאמס ב"המפגש" הייתי מסתדר.

הזוכה, ככל הנראה, היא אמה סטון. בחירה לחלוטין סבבה מתוך המבחר הנוכחי. גם אם קווי הדמיון בינה לבין דמותה ב"לה לה לנד" די קרובים, קשה לומר שהיא לא עשתה עבודה טובה. המעמד שלה, ביחד עם הסרט, חזק, והפסלון כנראה יגיע לידיים שלה. מאחוריה, איזבל הופר מ"היא" מסוגלת להפתיע, אך זה לא מאוד סביר. המצב של הסרט "היא" גורם לקצת בלבול, כי למרות שהסרט דובר צרפתית, הופר הצליחה למצוא עצמה מועמדת עם שחקניות אמריקאיות, אך הסרט עצמו לא הצליח להיכנס לקטגוריית הסרט הזר.

ההימור שלי לזוכה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר: אמה סטון על "לה לה לנד"

הסרט אור הירח

שחקן המשנה הטוב ביותר

המועמדים הם מהרשלה עלי על "אור ירח", ג'ף ברידג'ס על "באש ובמים", לוקאס הדג'ס על "מנצ'סטר ליד הים", דאב פאטל על "סארו – הדרך הביתה", ומייקל שאנון על "יצורים ליליים".

הזוכה, באופן כמעט וודאי, הוא מהרשלה עלי, שבאופן משעשע, מופיע ב"אור ירח" הכי פחות זמן מכל אחד מהמתמודדים בסרטים האחרים. "אור ירח" מספר את סיפור התבגרותו של של נער שחור והומו במהלך שלוש תקופות בחייו, כאשר עלי משתתף רק בחלק הראשון של הסרט. בתוך קטגוריה לא חזקה במיוחד, זכייה של מהרשלה תהיה סוג של תיקון חברתי לאחר ההאשמות משנה שעברה שהאוסקר לא מעמיד מספיק שחורים. למרות זאת, קיים גם סיכוי גדול ש-3 מתוך 4 קטגוריות המשחק ילכו השנה לשחקנים שחורים, אם דנזל יזכה בראשי, כך שנראה שהלקח עבר.

ההימור שלי לזוכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר: מהרשלה עלי על "אור ירח"

הסרט גדרות

שחקנית המשנה הטובה ביותר

המועמדות הן ויולה דיוויס על "גדרות", נעמי האריס על "אור ירח", ניקול קידמן על "סארו – הדרך הביתה", אוקטביה ספנסר על "מאחורי המספרים" ומישל וויליאמס על "מנצ'סטר ליד הים".

הקטגוריה הכי קשה הטקס. בניגוד לחברותיהן בקטגוריית השחקנית הראשית, כאן נמצאות כמה מההופעות הטובות ביותר השנה נקודה. ויולה דיוויס, נעמי האריס ומישל וויליאמס נותנות את הנשמה שלהן על המסך ויוצרות כמה מהרגעים הכי שוברי לב של שנת 2016 בקולנוע.

מבחינתי, מעל כולן נמצאת נעמי האריס מ"אור ירח", שגרמה לי ממש לבכות באחת מהסצינות שלה בסרט, ומסתבר שצילמה את כל תפקידה במשך 3 ימים, שזה טירוף מוחלט. עד ממש לא מזמן, הייתי בטוח שהקרב הוא בינה לבין מישל וויליאמס, אבל התברר לי שאני טועה וכל הפרסים העונה הלכו ללא יוצא מן הכלל לויולה דיוויס, כך שלהמר נגדה תהיה טעות ענקית.

ויולה דיוויס, ביחד עם דנזל וושינגטון, חזרו לתפקידים שלהם ב"גדרות" לאחר שהופיעו בברודווי בשנת 2010 במחזה שעליו מבוסס הסרט, כך שהם מכירים את הדמויות מספיק לעומק בשביל לתת הופעות נהדרות בעיבוד הקולנועי.

ההימור שלי לזוכה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר: ויולה דיוויס על "גדרות"

הסרט לה לה לנד

הבמאי הטוב ביותר

המועמדים הם דני וילנב על "המפגש", מל גיבסון על "הסרבן", דמיאן שאזל על "לה לה לנד", קנת' לונרגן על "מנצ'סטר ליד הים" וברי ג'נקינס על "אור ירח".

אם בזמן קטגוריות המשחק שכחנו לרגע ש"לה לה לנד" קיים, קטגוריית הבמאי באה להתחיל רצף זכיות ודאיות של הסרט, ככה שנצטרך לדבר עליו הרבה.

דמיאן שאזל, בזמן זכייתו שתבוא, יהיה הבמאי הכי צעיר שאי פעם זכה באוסקר כשהוא רק בן 32. אמנם האקדמיה מעדיפה לרוב לתת את הפרס לאנשים קצת יותר מנוסים, עם גוף עבודה רחב ויותר ניסיון, אך קשה להתעלם מהקסמים שעשה שאזל ב"לה לה לנד". למעשה, השנה הקטגוריה כוללת כמה וכמה במאים צעירים, שאמנם גדולים בגיל מדמיאן שאזל, אך גם להם אין יותר מדי סרטים מאחוריהם. השם הכי גדול פה הוא מל גיבסון, שאחרי גילויי אנטישמיות קשים וסוג של חרם עולמי, נראה שקיבל סליחה וחיבוק חם מהוליווד, שכבר שוכרת אותו כבמאי לכמה וכמה סרטים גדולים בעתיד.

ההימור שלי לזוכה בפרס הבמאי הטוב ביותר: דמיאן שאזל על "לה לה לנד"

התסריט המקורי הטוב ביותר

המועמדים הם "באש ובמים", "לה לה לנד", "הלובסטר", "מנצ'סטר ליד הים" ו"נשות המאה ה-20".

אני כל כך שמח ש"נשות המאה ה-20" מקבל הכרה על התסריט שלו, שהוא ללא ספק הדבר הכי טוב בו, אבל עצוב שזו הקטגוריה היחידה שבה הסרט מועמד. בנוסף, הסיכויים שלו לנצח הם הכי קטנים, מה שחבל לי מכיוון שהוא הפייבוריט שלי בקטגוריה.

אבל גם על זכייה של "לה לה לנד" אני מוכן להתפשר.

ההימור שלי לזוכה בפרס התסריט המקורי הטוב ביותר: "לה לה לנד"

הסרט אור ירח

התסריט המעובד הטוב ביותר

המועמדים הם "המפגש", "גדרות", "מאחורי המספרים", "סארו – הדרך הביתה", "אור ירח".

ההבדל בין קטגוריות התסריט הוא העובדה שתסריט מעובד הוא כזה שמבוסס על יצירה קיימת – מחזה, ספר, סרט אחר וכ'ו. בעוד שבשנה שעברה כל המועמדים היו מבוססים על ספרים, השנה יש מגוון די רחב – שני ספרים, סיפור קצר אחד ו-2 מחזות.

מכיוון שבקטגוריה הזו "לה לה לנד" מחוץ למשחק, הקרב מתחיל להיות מעניין, ומסוגל ללכת ל"אור ירח" או ל"מאחורי המספרים". בעולם שבו "לה לה לנד" לא היה יוצא ב-2016, "אור ירח" ככל הנראה היה יוצא עם רוב האוסקרים, לכן בקטגוריות שבהן "לה לה לנד" לא יכול להתמודד, כמו זו, "אור ירח" מסתער על הפרס.

ההימור שלי לזוכה בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר: "אור ירח"

הסרט זוטרופוליס

סרט האנימציה הטוב ביותר

המועמדים הם "קובו: אגדה של סמוראי", "מואנה", "חיי כקישוא", "הצב האדום" ו"זוטרופוליס".

דיסני הצליחו להכניס את שני סרטי האנימציה שלהם לקטגוריה, בעוד "מוצאים את דורי" של פיקסאר נשאר בחוץ. במקומו נכנסו "חיי כקישוא" החמוד והצרפתי שהוקרן בפסטיבל חיפה, ו"הצב האדום" האילם והמוזר שהוקרן בפסטיבל ירושלים. אני יכול להניח שמתישהו בקרוב יהיה ניתן לצפות בהם בשירותי ה-VOD.

לפי דעתי האישית "מואנה" הוא סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה, וקובו שווה לתחת. לכן, כואב לי מאוד לדווח ש"קובו: אגדה של סמוראי" הוא זה שנמצא בקרב האמיתי לזכייה, ביחד עם "זוטרופוליס". אני שם את ההימור שלי על "זוטרופוליס", אך ורק בגלל המסרים הפוליטיים החזקים שלו.

ההימור שלי לזוכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר: "זוטרופוליס"

הסרט לה לה לנד

השיר המקורי הטוב ביותר

המועמדים הם Audition (The Fools Who Dream) מ"לה לה לנד", Can't Stop the Feeling! מ"טרולים", City of Stars מ"לה לה לנד", The Empty Chair מאיזה דוקו שאף אחד לא ראה ו-How Far I'll Go מ"מואנה".

קטגוריה לא מעניינת בדרך כלל הפכה השנה לעימות בין שני מחזות הזמר הקולנועיים הגדולים של השנה, "לה לה לנד" מול "מואנה". האם האהבה הענקית ל"לה לה לנד" תנצח את היוצר הכי מוערך באמריקה? האם הקולות יתחלקו בין שני השירים עליהם מועמד "לה לה לנד" ואז "מואנה" ימצא את עצמו עם רוב? אולי בכלל ג'סטין טימברלייק יתגנב מאחורה ויגנוב את הפרס? טוב, זה כנראה לא יקרה.

מכיוון שמעטים הטקסים האחרים שמעניקים פרס לשיר מקורי, קשה לחזות את זה לחלוטין, אך סביר להניח ש"לה לה לנד" ינצח, כנראה עם City of Stars, ובכך יגנוב את הפרס ל"מואנה". ההימור שהכי מעציב אותי לכתוב.

ההימור שלי לזוכה בפרס השיר המקורי הטוב ביותר:  City of Starsמ"לה לה לנד"

הסרט הזר הטוב ביותר

המועמדים הם "איש ושמו אובה" משוודיה, "ארץ המוקשים" מדנמרק, "הסוכן" מאיראן, "טאנה" מאוסטרליה ו"טוני ארדמן" מגרמניה.

שום ישראל, כמובן.

זו הקטגוריה היחידה מבין הקטגוריות הגדולות שבה לא ראיתי אף סרט. נראה שפייבוריט של כולם הוא "טוני ארדמן", אך אני אהמר על "הסוכן" בגלל פוליטיקה. תראו, יכול להיות ששמעתם, דיברו על זה די הרבה בחדשות, אבל טראמפ אחליט לא לאשר כניסה לארה"ב למדינות מוסלמיות, ביניהן איראן, מה שגרר הרבה מאוד ביקורת. מה שזה אומר על האוסקר ועל הקטגוריה הזו ספציפית, זה שלבמאי האיראני שעשה את הסרט "הסוכן" אין כלל אפשרות להגיע לטקס, גם אם הוא מאוד רוצה. תחשבו רגע על עצמכם, מועמדים לפרס הכי חשוב בעולם בתחומכם, ואסור לכם בכלל להגיע לטקס בגלל המקום שבו נולדתם. לא מאוד נעים.

אני מאמין שהפרס יילך לסרט הזה, כאקט מחאתי כנגד ההחלטה של טראמפ, ונאום קשה לצפייה יינתן בעזרת הקלטה של הבמאי או על ידי אנשים מהפקת הסרט שכן יכולים להיכנס לארה"ב. ואת הנאום הזה אני מבטיח לכם שתראו בחדשות. ומי יודע, אולי אפילו דונלד טראמפ יגיב עליו בטוויטר שהוא נאום אוברייטד.

ההימור שלי לזוכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר: "הסוכן" האיראני

פרס האוסקר 2017

ועכשיו מהר על הקטגוריות האחרות שאין לי בהן מושג, אז הנה הימורים שלא קשורים לכלום:

הפסקול הטוב ביותר: "לה לה לנד" נו ברור. הצילום הטוב ביותר: "לה לה לנד" אלא מה. העריכה הטובה ביותר: "לה לה לנד". מרגיש שאני חוזר על עצמי. הסרט התיעודי הטוב ביותר: "או.ג'יי: תוצרת אמריקה". 8 שעות של סרט גורמות לו להיות הסרט הכי ארוך בתולדות האוסקרים. הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר: "הכינור של ג'ו". נשמע עצוב. הסרט הקצר הטוב ביותר: אולי "Sing"? סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "Piper" שהוקרן לפני "מוצאים את דורי". האפקטים הטובים ביותר: "ספר הג'ונגל" היה מטורף. עריכת הסאונד הטובה ביותר: "הסרבן". סאונד מיקסינג הטוב ביותר: "לה לה לנד". עבודת האיפור הטובה ביותר: "סטארטרק: אל האינסוף". התלבושות הטובות ביותר: "ג'קי". עיצוב התפאורה הטוב ביותר: "לה לה לנד".

מי ייתן וה"לה לה לנד" הטוב ביותר יינצח.

לכתבות מגזין סרטים נוספות, לחצו כאן

להזמנת כרטיסים לסרטים בקולנוע יס פלנט

שתפו: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
מאת:
קסם ב

קסם ברקוביץ הוא סטודנט ביום וישן בלילה, אבל הוא גם ממש היה רוצה לישון ביום. בזמן שהוא לא יישן, הוא מנסה לצפות בכמה שיותר סרטים, מה שלפעמים עולה לו באינטליגנציה, אבל זה בסדר – העיקר שיש לו עוד כרטיס קולנוע לאוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *